PONIEDZIAŁEK 17.01.2022
Poniedziałek 17.01.2022
Moja babcia i mój dziadek
Cele:
- dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci
- opanowanie wiersza i piosenki na pamięć
- usprawnienie narządów mowy
1. Gimnastyka buzi i języka - dzieci wykonują ćwiczenia w sposób, który podpowiada im tekst.
Na początku jest rozgrzewka
językowa wprzód wywieszka.
Cały język wyskakuje
wszystkim nam się pokazuje:
w dół i górę
w lewo, w prawo.
Pięknie ćwiczy!
Brawo! Brawo!
Język wargi oblizuje,
piękne kółka wykonuje.
Popatrzymy do lusterka,
jak się język bawi w berka.
Język długi i szeroki, umie liczyć, lubi skoki.
Kto spróbuje z miną śmiałą
zwinąć język w rurkę małą?
Już rozgrzewka zakończona,
ząbki liczyć przyszła pora!
Język ząbki poleruje,
każdy dotknie i wyczuje.
Język w górze za ząbkami
może dotknąć twardej ściany
i dotyka jej radośnie,
Gdy mu ślina piśnie ,,Noś mnie”.
2. "Babcia z dziadkiem to jest to" - Rozmowa na temat treści piosenki oraz zbliżającego się Dnia Babci i Dziadka. Osłuchanie się z piosenką i próba śpiewu.
3. Utrwalenie poznanego wiersza dla babci i dziadka.
"Babciu, dziadku, cóż Wam dam?
Jedno serce, które mam!
A w tym sercu róży kwiat,
Babciu, dziadku żyj sto lat!"
4. Zabawa ruchowa.