WTOREK 25.01.2022
WTOREK 25.01.2022
ŚNIEŻYNKI
PADA ŚNIEG- MASAŻYKI I WIERSZYKI
TEMAT TYGODNIA: BIAŁY ŚWIAT
Cele:
Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych
Dziecko rozwiązuje zagadki
Dziecko segreguje, tworzy kolekcje, klasyfikuje ze względu na określoną cechę
Dziecko łączy w pary te same elementy
1. ZABAWA Z CHUSTECZKAMI HIGIENICZNYMI
Ćwiczenia oddechowe
- Zmarznięte ręce
Dziecko dmucha, chucha na dłonie
- Płatki śniegu
Dziecko zdmuchuje z gładkiej powierzchni kawałki papieru lub chusteczki higienicznej (płatki śniegu)
- Zawieja śnieżna
Dziecko dmucha na chusteczkę higieniczną trzymaną chwytem pęsetowym (kciuk-palec wskazujący) jak najmocniej
2. ZIMOWE ZAGADKI
Duża, średnia, mała -
trzy kule śniegowe.
Oczy z węgla, nos z marchewki,
kapelusz na głowie. (bałwan)
Cieszy się kiedy jest zimno,
z panią zimą tańcuje.
Wodę w lód zamienia,
wzory na szybach maluje.(mróz)
Piękne jak koronki,
różne kształty mają
kiedy nastaje zima
powoli na ziemię spadają.(płatki śniegu)
Kiedy zima przybywa
świat nim pokryty cały.
Miękki niczym pierzyna,
puszysty, lekki, biały.(śnieg)
Przyjechała saniami,
przywiozła śnieg biały,
śnieżną pierzyną
okryła świat cały.(zima)
3. ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA
4. SEGREGOWANIE, TWORZENIE ZBIORÓW POD WZGLĘDEM CECH JAKOŚCIOWYCH - KOLOR, KSZTAŁT, WIELKOŚĆ
Bardzo proszę o zainspirowanie się filmem. Można tworzyć w domu zbiory, kolekcje zwracając uwagę na cechy takie jak kolor, kształt, wielkość. Proszę wykorzystać to co jest w domu np. guziki, łyżki, klocki, zakrętki. Jeśli ktoś ma ochotę i możliwości można wyciąć elementy np. figury geometryczne. Pamiętamy o przeliczaniu elementów zbioru i podawanie liczby tych elementów (np. w koszyku jest pięć kasztanów, na tacy jest siedem gwiazdek itp.)
https://edu.dalejrazem.pl/nauka-segregowania-elementow-ze-wzgledu-na-ksztalt
5. MASAŻYKI I WIERSZYKI
- Babcia placek ugniatała [B. Kołodziejski]
Babcia placek ugniatała, (Naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi)
wyciskała, wałkowała. (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)
raz na prawo, raz na lewo. (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył,
żeby placek równy był.
Cicho... cicho... placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony.
- Prawa-lewa (M. Bogdanowicz)
Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę,
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę.
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę,
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki.
Prawa nóżka też je ma.
Kto je pomasuje? Ja!
- Pada śnieg
Pada śnieg / delikatne opukiwanie palcami po plecach
Pada śnieg/ delikatne opukiwanie palcami po plecach
Sypie puszkiem chmurka/ delikatne opukiwanie palcami po plecach
Biały dach/ rysowanie dachu na plecach
Biały plac/ rysowanie palcem po całych plecach dookoła
I wysoka górka/rysowanie góry na plecach
Tu szedł kot/ „chodzenie” 2 palcami po plecach w górę
Tu szedł pies/ „chodzenie” 2 palcami po plecach w dół
Tutaj się spotkali/ spotkanie palców na środków
Miauknął kot/ miauknięcie
Szczeknął pies/ szczeknięcie
W kółko się ścigali/ gonitwa palców po plecach
6. ZIMOWE MEMORY
https://learningapps.org/3007478
7. KARTA PRACY – ŚNIEŻYNKI