Rozkład dnia
6.00 – 7.00
· Schodzenie się dzieci u nauczyciela dyżurującego
7.00 – 8.15 / Zabawy swobodne wg potrzeb i zainteresowań dzieci
· Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
· Przestrzeganie reguł obowiązujących w grupie
· Kształtowanie sposobów efektywnego komunikowania się
i rozwiązywania sytuacji trudnych
· Kształtowanie umiejętności twórczej współpracy w grupie
· Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, spostrzegania itp.
· Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień
· Przyzwyczajanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku
8.15 – 8.30 / Zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne
· Kształtowanie sprawności fizycznej
· Przestrzeganie reguł zabaw
· Właściwe reagowanie na polecenia
8.30 – 9.00 / Przygotowanie do śniadania, śniadanie
· Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych
· Właściwe zachowanie się przed posiłkiem, w jego trakcie
i po nim
9.00 – 10.00 / Realizacja zajęć dydaktyczno-wychowawczych w grupie zgodnych z podstawą programową, programem nauczania i zainteresowaniami dzieci
· Wspomaganie rozwoju mowy pod względem ortofonicznym, słownikowo-gramatycznym oraz mowy powiązanej
· Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
· Kształtowanie gotowości do nauki pisania i czytania
· Zajęcia z j. hiszpańskiego
· Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
· Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem
· Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec
· Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne
· Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt
· Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne
· Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych
10.00 - 10.20 Drugie śniadanie
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych
- Wdrażanie do zdrowego odżywiania się
10.20 – 11.20 / Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy na świeżym powietrzu, spacery i wycieczki
· Zabawy w kącikach zainteresowań
· Samodzielne ubieranie i rozbieranie, dbanie o ład i porządek w szatni
· Zachęcanie do zabawach i gier sportowych w ogrodzie przedszkolnym
· Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
· Obserwowanie zmian w przyrodzie
· Poznawanie środowiska lokalnego (biblioteka, teatr, sklep, piekarnia itp.)
· Właściwe zachowanie się w miejscach publicznych
11.20 – 12.00 / Przygotowanie do obiadu - I danie zupa
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych
- Wdrażanie do zdrowego odżywiania się
12.00 – 13.45/ Zajęcia popołudniowe w grupach starszych
· Religia
· Zajęcia z j. angielskiego
· Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela
· Zabawy rytmiczno-ruchowe
· Ćwiczenia grafomotoryczne
· Eksperymenty
· Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
Zajęcia popołudniowe w grupach młodszych
· Zajęcia j. angielskiego,
· Odpoczynek przy muzyce klasycznej i relaksacyjnej
· Czytanie bajek, baśni przez nauczyciela
13.45 - 14.30 / Przygotowanie do obiadu, obiad - II danie
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych
- Wdrażanie do zdrowego odżywiania się, wyrabianie prawidłowych nawyków
14.30 – 15.30 / Zajęcia utrwalające treści podstawy programowej. Zajęcia według uznania nauczyciela i potrzeb dzieci
· Relaks przy muzyce klasycznej i relaksacyjnej, dziecięce masażyki, czytanie bajek, baśni i opowiadań terapeutycznych przez nauczyciela
· Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek
· Praca indywidualna z dzieckiem
· Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych; zabawy materiałem plastycznym
· Gry rozwijające i edukacyjne