CZWARTEK 25.11.2021
25.11.2021
Dlaczego kocham mojego misia?
Cele:
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
kształtowanie orientacji w przestrzeni
rozwijanie umiejętności tanecznych
1. Dzień dobry Pszczółeczki. Dzisiaj jest Międzynarodowy Dzień Misia. Przygotujcie swojego ulubionego misia, bo dzisiaj bawimy się z misiami.
Nauczcie misia naszej ulubionej ostanio zabawy ruchowej. Złapcie misia za łapki i tańczcie razem z misiem.
2. Moje zabawki - zagadki słowne.
Rodzic zadaje dziecku zagadki, na które dziecko szuka odpowiedzi np.
Co to może być? Lubisz je układać jedne na drugich, a potem trach i się rozlatują. (klocki)
Tulę ją, karmię i na spacer jadę, a wieczorem ją spać kładę. (lalka)
Może być biały, czarny, chętnie sprawdzamy, który jest szybszy. (samochód)
3. Dlaczego kocham mojego misia? rozmowa z dzieckiem na podstawie przeżyć dziecka i wiersza "Urodziny misia" Małgorzaty Strzałkowskiej.
Urodziny misia
Małgorzata Strzałkowska
Hej chłopaki! Hej dziewczyny!
Miś ma dzisiaj urodziny,
więc z najdalszych kątków świata
każdy gna do jubilata!
Wokół brawa i wiwaty,
podarunki, ciacha, kwiaty,
figle,psoty, baloniki
i zabawy w takt muzyki!
Miś na torcie zdmuchnął świeczki,
chapsnął miodu trzy spodeczki
i zerkając dookoła,
mruczy sobie "Sto lat... Sto lat...".
Hej chłopaki! Hej dziewczyny!
Miś ma dzisiaj urodziny!
Miś ma swoje święto dzisiaj!
A więc hopla! W górę Misia!
Porozmawiajcie z dzieckiem.
Co miś robił w dniu swoich urodzin? Czy wyprawiacie misiowi urodziny? Jak bawicie się ze swoim pluszakiem? Dlaczego kochacie swojego misia?
5. Taniec z misiem do piosenki „A ja mam psa”.
6. Z moim misiem – zabawa ruchowa do piosenki Boogie woogie.
Dziecko stoi trzymając misia za łapki. Porusza pluszakiem i jego częściami ciała zgodnie ze słowami piosenki Boogie woogie.
Ponieważ dzieci jeszcze mają problem z rozpoznawaniem prawej i lewej strony ciała, możemy pomóc, ubierając na lewą rękę dziecku i na lewą łapkę misiowi frotkę.
7. Jak narysować pluszowego misia?
Poproście rodzica, żeby narysował wam misia. Pokolorujcie go najpiękniej, jak potraficie.
8. Zabawa „Słodkie co nieco” – wylizywanie miodu z talerzyka bez pomocy rąk.
9. Zabawa „Posadź misia”.
Dziecko trzyma misia. Rodzic mówi, gdzie trzeba posadzić lub położyć misia, używając określeń „na”, „pod”, „obok”, . Np. posadź misia na krzesełku, połóż misia pod stołem, połóż misia obok łóżka…
10. Zabawa z misiem.
Dziecko porusza misiem i zmieniając głos, udaje, że miś z nim rozmawia. Można do zabawy dołączyć inne pluszaki czy lalki.
Dobrej zabawy i pięknego dnia.